, نوشته شده توسط: محمد زائری
feature-top

وزیر اسبق اقتصاد در رونمایی از مستند ۴۲۰۰: روحانی بابت عواقب ۴۲۰۰ باید پاسخگو باشه.

طهماسب مظاهری؛ رییس کل سابق بانک مرکزی، در مراسم رونمایی از مستند ۴۲۰۰ با اعلام اینکه شب ۲۰ فروردین ۹۷ شب شوم اقتصاد ایران بود، افزود اگر آقایان عراقچی و سیف محاکمه میشوند، بقیه تصمیم گیران دلار ۴۲۰۰ هم باید محاکمه شوند و پاسخگوی مردم و تاریخ باشند.

مظاهری افزود، اشتباه ۴۲۰۰ در سال ها و دهه های قبل از زمان مرحوم آقای هاشمی توسط دولتهای مختلف اجرا شده بود و نکته تاسف بار تکرار اشتباه ۱۲۲۶ آقای احمدی نژاد در فاصله ای خیلی نزدیک توسط آقای روحانی بود.

رونمایی از مستند ۴۲۰۰ صبح سه‌شنبه در مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد که در این مراسم جمعی از بزرگ ترین کارآفرینان ایران نیز حضور داشتند. 
محمدرضا دیانی رییس مجمع کارآفرینان ایران درباره دلار ۴۲۰۰ گفت: 
تحلیل اقتصادی این مستند امروز باید مورد توجه باشد. این مستند نشان داد دولتمردان ما از تجربیات هم استفاده نمی‌کنند. مدیریت دانش را مدیریت دولت باید جدی بگیرید و دانش ثبت شود. از تجربیات دولتها به دولت بعد منتقل شود و استفاده شود.

مستند ۴۲۰۰ ؛ سیر تحولات منجر به جهش ارزی سال ۹۷ را روایت میکند و از ابتدای تابستان ۹۶ شروع می‌شود و به دستکاری نرخ سود بانکی در مرداد ۹۶، پیش فروش ۷ میلیون سکه طلا در زمستان آن سال و همزمانی آنها با جنگ روانی ترامپ برای خروج از برجام را به تصویر کشیده است. 

سید امیر سیاح، نویسنده و کارگردان مستند ۴۲۰۰ هدف از تهیه این مستند را ثبت تحولات سال ۹۶ و ۹۷ در تاریخ و پیشگیری از تکرار اشتباهات منجر به حوادث سال ۹۷ ذکر و تاکید کرد این مستند با ابتکار شخصی تولید شده و ساخت آن به سفارش هیچ نهاد و یا سازمان فرهنگی یا نظامی یا رسانه‌ای یا امثال آن نبوده است.

فیلم، سخنرانان را آنچنان تحت تاثیر قرارداد که آقای مظاهری در ابتدای سخنرانی‌اش بغض کرده بود و دقایقی را با صدای لرزان صحبت کرد.

دیدگاه دیگران

افزودن دیدگاه